Dag 57-58 Sydney – turister!

Igår hadde vi bloggefri! Ikke fordi vi var helt utslitt, men fordi vi hadde fri!G

Gårsdagenble ikke helt som planlagt. Vi våknet (i den grad vi hadde sovet stort) stivfrosne, det var kaldt på fjellet, selv om på vi hadde oppfattet varslet annerledes.

Tomme for det meste av mat tok vi en ryvita med honning, og dett var dett! Godt vi ikke skulle sykle noe særlig. Vi gjorde opp for oss (fricamp ble til betalcamp) for nattens overnatting. Vi fikk IKKE lov til å la teltet stå noen timer, og der og da bestemte vi at vi drar tilbake til Sydney senere samme dag.

Vi gjennomførte et minimum av sightseeing, og fikk sett et par flotte utsiktspunkter.

Utsikt fra senic point

Three sisters
Bra tilrettelagt område

ikke tro at det er bare sol og varme i Sydney og omegn nei..
dagens første skikkelige måltid!

Blue Mountains oppsummert:

Det er fint der, flott utsikt og flott tilrettelagt opplegg. Når det er sagt, det kan ikke måle seg med hva vi har i Norge. Hvis du vil se noen flotte fjell anbefaler vi at du (istedenfor å fly til Cairns, sykle 3000 km, ta toget halvveis fra Sydney, sykle de siste 45 km opp, fryse nøttene av deg på natta) heller tar en tur til Trollstigen. Der er det også flott. Sykle dit, eller lei deg en bobil 🙂

Vi toget “hjem” til Sydney. Vi hadde nesten to timer på toget, i seter med ryggstøtte, det var nydelig!

Dårlig med plass til sykler på toget

Vi måtte feire at vi nå endelig var i mål, og slo ut håret på en sushi-restaurant i området der vi bor (Surry Hills). Vel fortjent, Vi unnet oss en Remy Martin på kvelden også!

Vi feiret store målet var nådd – vin og sushi
Vi kom over denne stakkaren på veien hjem 😯

Idag har vi vært turister. Jan startet med en morgenjogg gjennom parker til Operahuset.

Morgenjogg/vandring – hadde operahuset nesten for meg selv
Budsjett-rom med mugglukt!

Vi møtte etterhvert Hedda og Andreas som kom på besøk fra Brisbane. Sammen dro vil til Bondi Beach. Ettermiddagen og kvelden tuslet vi rundt med Operahuset, og avsluttet kvelden tidlig med en god burger!

Bondi boys
Fam Børresen

Harbour Bridge
Litt bridge, to syklister i sivilt, litt operahus
Vakkert!

Plan A for imorgen er å fortsette turist-tilværelsen.

Neste – og kanskje siste – blogginnlegg kommer sannsynligvis sånn ca når Jan kommer til Norge like før jul. Tråder må samles og inntrykk bearbeides 🙂

7 thoughts on “Dag 57-58 Sydney – turister!”

1. Håper du har finest ønskelistene til kone, barn og barnebarn 😊
      Det er viktig lesestoff disse dager!

God jul til deg også, Henning!

1. Gratulerer med vell gjennomført, det har vært en fryd å følge dere fra et vintermørke nord!

Dere har vel nå blitt så vant til et høyt aktivitetsnivå, at det neste vi ser til dere er i naboenes oppkjørsel med den helt store snøskuffe for å få brendt av dagens kallori-dose 🙂

1. Takk for det, Morten!
      Det skal – som du vet – mye til for snøen flyttes med noe annet en Landini’er på Helland veien 🙂

2. Knalltur! “Jobb” (sykling) og fritid om hverandre. Dere må ha kommet i en vanvittig god form etter hvert. Og så blir det spennende å se hva slags prosjekt abstinensen etter hvert resulterer i. En tur ender gjerne opp med ideer om et par nye.

1. Tusen takk, Torbjørn. Det har som du sier vart en bra mix mellom sykling og opplevelser, noe som har gjort alt syklingen ikke har føltes så ensformig.
      Form? Føles ikke spesielt mye bedre, men det må vel ha hjulpet endel etter å ha hatt mengdetrening i 2 måneder!